Op toneel, voor de camera, achter de schermen en… handig gedrag voor elke dag. Plezier!

 

Ben je tiener van af groep 8- t/m middelbare school?Acteren

Je wilt toneel leren spelen?

Je wilt uitvoeringen doen?

Dan ben je van harte welkom.

 

Schooljaar 2016-2017

Wij hebben een vrolijke educatieve theaterproductie gemaakt over de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs. Onder aan deze pagina meer informatie over het project en mogelijkheden voor uw organisatie.

Ons doel om deze uit te voeren voor scholieren en hun ouders van groepen 7 en 8, brugklassen en hun docenten is gelukt.

De uitvoering van onze productie ‘Altijd blijven lachen’ was in samen werking met BSO Welzijn-welschap De Kameleon, Heemskerk.

Dat was een mooi gezamenlijk succes.

Scholen, jeugdwerkers, coördinatoren, die geïnteresseerd zijn in het project kunnen contact opnemen met Birgitta Perton.

 

Wat doen we tot de zomervakantie? (4 juli laatste les)

Tijdens de acteertrainingen wordt gewerkt aan verschillende technieken, zoals:

instrument-kennis (lichaam en denken zijn de instrumenten van een acteur),

improvisatie, scene opbouw, conflicten, zelfpresentatie en samenwerking.

De laatste twee maanden voor de vakantie doen we ook veel theatersport.

 

De cultuur, conflicthantering, assertiviteit, impulsbeheersing en de vele elementen

die tijdens acteertrainingen aan de orde komen dragen bij aan sociale vaardigheid

en weerbaarheid in het dagelijks leven.

 

Wekelijks:

Dinsdag van 18.30 uur – 20.00 uur voor 12 jr. en ouder

De prijs bedraagt €45,- per maand, één keer per week 90 minuten les.

 

Woensdag van 16.00-17.30 uur voor 6 – 11 jaar

De prijs bedraagt € 32,- per maand, één keer per week 90 minuten les.

Voor 6-11 jaar is toneel met (toneel) schermen gecombineerd.

8. Acteren Dinsdag

 

 

Zie ook: Birgitta Perton Psychologie

En blader eens door de vrolijke jaarverslagen

Neem even contact op voor een eerste bezoek of proefles.

06-30806772

TETH houdt rekening met roosterwijzigingen van leerlingen, waardoor de lestijd tijdelijk verplaatst kan zijn.

 

Project ‘Altijd blijven lachen’ in uw organisatie 

‘Altijd blijven lachen’ kan ingezet worden als ‘semi-gestandaardiseerde theaterproductie’: de structuur van het script en traject blijft hetzelfde, maar het aantal deelnemers, monologen en de regie is flexibel per groep en context.

 

*Drie delen

Voortraject van een x aantal acteerlessen die gegeven worden. Acteren is ‘ handig omgaan met gedrag’. In dit traject wordt de project-cultuur geplant en basis vaardigheden van acteren aangeleerd. Tijdens deze lessen kan de acteer-trainer observeren welke en hoeveel personen met welke eigenschappen betrokken zijn. Er worden groepsinterviews, -opdrachten en individuele opdrachten gedaan. Naar aanleiding daarvan schrijven de tieners hun eigen persoonlijke monoloog die in het stuk gevoegd wordt.

Hoofdtraject: repetities en de uitvoering, waarin zij trainen om alle geleerde vaardigheden in samenwerking en in het acteren toe te passen. Door de tijdsdruk en de spanning van het optreden voor publiek ontstaan leermomenten, waarop de leiding inspeelt m.b.t. training in communicatie tijdens samenwerking en conflicten.

Evaluatie traject waarin met de leerlingen het hele proces besproken wordt en wederom een brug geslagen wordt naar de dagelijkse oplossingsgerichtheid wanneer de leerling naar de middelbare school gaat.

Ouders en evaluatie

Ouders worden een x aantal uren aangeboden waarin zij evalueren over de inhoud van de comedy en wat het in hen teweeg heeft gebracht. Zij ontvangen tools hoe zij in alle veranderingen van hun tiener, de relatie met hen kunnen verdiepen.

Optioneel: een evaluatie avond voor ouders en de jongeren samen.